hajoberles hajokirandulas rendezvemyszervezes

Hajónapló

T Flotta hajónapló a vitorlás transzferek beszámolójával.

2006 Bodrum-Siófok TalizmánI “a török”

2010 Almerimar-Siófok TalizmánII “a spanyol”


Ázsiából Európába: Bodrum-Siófok hajóút beszámoló

Fél éves szervezés előzte meg az út előkészítését és a
hajóvásárlást. Több mint 100

megválaszolatlan kérdéssel kezdtük el
szervezni az utat és egy tucat nagy rizikófaktorú tényező, feladat
leküzdésére felkészülve érkeztünk meg 2006. február végén Bodrumba.


A feladat adott volt:



Február 25- Március 13:
A több mint két hetes Törökországi ott tartózkodásról sokat nem akarok
írni. Ennyi idő volt szükséges a hajó előkészítésére, a török
adminisztrációs feladatok lebonyolítására (helyi rutinos ügyintéző
vezénylésével). Sok meglepetés ért minket, de szerencsénk volt: Az
eladó, a dealer, a Shipyardon lévő üzlettulajdonosok, munkások, a
szállodánk tulajdonosa, a transzakciót bonyolító bank, az Izmiri
hajózási hatóságtól kezdve mindenki barátságos és korrekt volt. Így
sikerült indulásra kész állapotba kerülnünk 14-re.
 
Bodrum

Március 14:

Kedvezőtlen időjárási és előrejelzési
körülmények ellenére elindultunk. Sietni kell, engedik a Siót. Irány az
Égei-tengeren Északnak.

térkép

Estére megérkezett a vihar, 3-4 méteres
hullámokkal és nem akart csillapodni. Aki lefeküdt aludni az néha a
plafonon ébredt a hajót dobáló hullámoktól. A biztosítási szakember, aki
mellesleg a legénység egyik tagja volt, nem volt hajlandó semmire és
senkivel szerződést kötni aznap éjszaka.

Március 15:
Reggel napfelkeltére tovatunt a rossz idő, csendes a vízi forgalomtól
mentes vizeken haladtunk tovább. Éjfél körül kötöttünk ki a Dardanellák
elott Bozzcada (N. Tenedos) szigetén pár órás pihenést engedélyezve.

Március 16:
Reggel 6-kor már úton voltunk a valóban nagy forgalmat bonyolító
Dardanellák felé, délutánra már a Márvány-tenger hullámait törtük.
Éjszaka egymás után kerülgettük a veszteglő óriási szállító tankereket a
csatorna átkelési engedélyre várakozva az északi part közelében
haladva.

Március 17:
Hajnalban Isztambulhoz értünk, ébredezett a város a kelő nap fényében,
a benzinkutas kicsit lassabban, elaludt -várni kellett a 600 liter
gázolajra a félig lévő üzemanyagszint feltöltésére-.
Az utunkat végigkísérő hideg ellenére oszinte csodálattal hajóztunk
végig a Boszporuszon: ezt látni kell, fantasztikus volt.

boszporusz

Az előrejelzés egy hetes viharos idő után
kedvező időjárást jövendölt a következő két napra, az ebédet már a
Fekete- tengeren fogyasztottuk el. Az eddigi állandóan kedvezőtlen
szélirány után először húztuk fel a vitorlákat és haladtunk
rendületlenül északnak, szelve a fekete-tenger még feketébb éjszakáját.

Március 18:
A szeletelés kis híján sikerült is csak azzal az analógiával, hogy egy
70 ezer tonnás arab cargo ship nemcsak az éjszakát, hanem bennünket is
célba vett. Hazaérkezve erre a navigációs bakira már csak a hajó
dőrzslécén lévő 2db kb fél méteres vörös csík emlékeztetett. Mondhatjuk,
és szerencsére mondani tudjuk ismét szerencsénk volt és nem 2000 méter
mélyen fekszünk nyomtalanul eltünve mivel a teherszállító se az ütközés
előtt se utána nem vett észre minket látszólag.
Reggelre, újjászületve végleg elbúcsúztunk a görög és török
lobogóktól, román vizek felé közeledtünk. Estére már az árbocokat is
kidaruztuk Constanca kikötőjében.

Lezárultak az 1800 km-es Tengeri szakaszok, 5 nap és 4 éjszaka alatt
teljesítettük rendkívüli fizikai bedobással az Égei-tenger, Dardanellák,
Márvány-tenger, Boszporusz, Fekete-tenger útvonalon a távot.

constanca

Folytajuk….

2011.10.09.
5 év után megint lett egy kis időm, most befejezem talán:


Spanyolországból-Magyarországra avagy Almerimar-Siófok


Hajózzon velünk a Balatonon, vásároljon hajójegyet online: